Forbundets hovedside
DEF kontaktede Datagraf i 2016 med planer om at få løftet den digitale kommunikation. Hjemmesiden skulle være visuelt stærk, skabe identitet og opmærksomhed, og sikre kommunikation fra både forbundsledelsen såvel som de lokale afdelinger, nåede frem til medlemmerne.
For at opnå dette afholdte jeg flere workshops omkring UX og design, i samarbejde med forbundet, for at finde deres prioriteringer og optimale kommunikationskanaler.
Der blev skabt en ny energisk farvepalette, ikoner og symboler, og en brugerflade der gav hurtig og logisk adgang til det rette indhold, så forbundets størrelse ikke spændte ben for medlemmernes adgang til informationen.
De 6 indgange
Ikoner jeg designede til
- A-kasse
- Digital medlemsservice
- DEF Ungdom
- Fagbladet Elektrikeren
- Lokalafdelinger
- Kontakt.
Forside på def.dk (2016)
Portalside til emnet "Arbejdsliv"
Dansk El-Forbunds nyhedsmail.
Digital moodboard
Dansk El-forbunds Kongresser "Tændt på mit fag 2014" og "Styrke til mere 2016"
Den moderne elektriker arbejder i stigende grad med IT såvel som installationer. Da Dansk El-forbunds kommene kongres skulle afholdes, skulle dokumenter, kongresprotokol, skema og nyheder digitaliseres for at spare papir og effektivisere hele forløbet.
Jeg fik opgaven at designe et website, der fungerede smartphones, tablets og bærbare computere. Siden skulle bruges til to kommende kongresser ove de næste to år.
Kongresdeltagere skulle kunne følge med i hele kongressen med live streaming, stemme på forslag, og gense dele af kongressen efterfølgende. Alle Powerpoint præsentationer, diagrammer og PDF’er skulle kunne downloades, og fra siden kunne man bestille udprint hos en print-shop i selve kongreshallen.